TASUTA tarne Eesti piires alati!

Tegeled tervisespordiga või oled professionaalne sportlane? Igal juhul vajab sinu nahk erilist hoolt.

Tegeled tervisespordiga või oled professionaalne sportlane? Igal juhul vajab sinu nahk erilist hoolt.

Olenevalt spordialast tuleb nahal sportimise hetkel toime tulla väga paljude erinevate faktoritega, mis mõjutavad naha üldist kvaliteet pigem negatiivses kui positiivses suunas.

Välistes tingimustes sportimisel olenevalt ilmastikuoludest tuleb nahal kokku puutuda päikese, tuule, külma või kuuma temperatuuriga. Mõnes riigis on lisaks kuumale temperatuurile iseloomulik ka kõrge õhuniiskus. Siseruumides võib intensiivne treening põhjustada oluliselt tugevamat higistamist kui välitingimustes. Jõusaalides olevad masinad ja muud treeningvahendid ei pruugi olla puhtad. Ujujate nahk puutub stabiilselt kokku klooriveega, mis samuti mõjutab naha kvaliteeti.

Kuidas kanda oma naha eest hoolt nii, et see näeks välja kaunis, nooruslik ning särav ka siis, kui tegeled aktiivselt spordiga? Siin on mõned nõuanded sulle.

  1. Puhasta oma nahk enne ja pärast trenni

Paljud meist käivad trennis kas lõunapausi ajal või pärast tööd. Ole hoolas ja eemalda jumestus enne trenni. Jumestustoodete kiht koos higiga nahal ummistab poore, ei lase nahal hingata ning põhjustab akne lööbeelementide teket. Võivad tekkida komedoonid ning põletikulised punnid. Kiireks meigieemalduseks sobivad meigieemalduseks mõeldud salvrätikud.

Kui sa teed sporti õues, siis kanna nahale kindlasti päikesekaitsekreem. UV–kiirgus põhjustab naha enneaegset vananemist, pigmendilaikude teket, kollageen– ning elastiinkiudude kahjustust ja võib soodustada nahavähi arengut. Päikesekahjustatud näonahka võib palju näha professionaalsetel sportlastel, kes treenivad õues ning kuumas kliimas.

Kui lõpetad trenni, siis ole hoolas ja puhasta oma näonahk taas esimesel võimalusel. Ära jää ootama ning ära lase higil kuivada nahal. Füüsiline aktiivsus põhjustab pooride avanemist. Higi kuivamine nahal ummistab poore ning põhjustab samuti punnide ning komedoonide teket.

Kui sul on rasune nahk, siis kasuta happeid sisaldavat näopesugeeli. Tundliku naha puhul peaks näopuhastustoode olema mõeldud kindlasti tundlikule nahale, kuna sage pesemine eemaldab nahalt hüdrolipiidkihi, mille funktsioon on nahka kaitsta. Normaalse ja kombineeritud naha puhul võib kasutada igapäevaseks kasutamiseks mõeldud õrna puhastustoodet, mis värskendab nahka.

  1. Toniseeri, värskenda ja rahusta nahka

Treenigu järgselt võib näonahk pärast puhastamist olla punetav, õhetav ja kuum. Kasuta rahustavat näotoonikut või näospreid, mis omab niisutavat ja jahutavat toimet. Sprei kandmine nahale pärast trenni on näole tõeline kingitus.

  1. Niisuta nahka

Kui nahk on saavutanud taas oma tavapärase temperatuuri ja on rahunenud, kanna nahale niisutav näokreem. Jälgi, et tooted ei sisaldaks komedogeenseid ning poore ummistavaid lisaaineid. Hüaluroonhapet sisaldavad tooted on siin heaks valikuks. Samuti C–vitamiini sisaldavad näokreemid. Ära unusta päikesekaitsefaktori kasutamist.

  1. Taasta vedelikukadu

Trenni tehes kaotab keha olulise osa vedelikust. Lisaks naha niisutamisele, taasta vedelikukadu ka vett juues.

Lisanõuanded:

Kui sul on probleemne ja aknele kalduv näonahk, siis väldi peapaelade ja mütside kandmist sportimise ajal. Mõnel juhul on see muidugi vältimatu. Rattasport nõuab näiteks kiivrit. Acne mechanica on akne erivorm, mida kirjeldatakse just palju sportlastel. Sellisel juhul tekivad akne lööbeelemendid just sinna, kus toimub hõõrdumine tänu spordivarustusele või mõnele muule faktorile. Acne mechanica’t on kirjeldatud ka näitels viiuldajatel. Hõõrdumine toimub siis lõuapiirkonnas.

Koori oma näonahka regulaarselt! Selleks, et vältida pooride ummistust ja punnide teket, tuleb nahka regulaarselt koorida. Higi, päikesekreem, tolm ning mustus koos nahal esinevate surnud rakukestega ummistavad kergelt poore.

Kasuta trennis higi pühkimiseks alati puhast rätikut.

Väldi näonaha katsumist käega sportimise ajal. Käed ei ole enamasti puhtad. Eriti pane seda tähele jõusaalis, kus katsud erinevaid spordivahendeid.

Toitu tervislikult! Särava ja kauni naha saladus peitub ka tervislikus toitumises. Seda vajab nii sinu nahk kui ka keha, kui oled füüsiliselt aktiivne.

Regulaarne sportimine on kasulik nii nahale kui ka organismile üldiselt. Aeroobne treening mõjub positiivselt veresoontele, mis varustavad organismi elutähtsaid organeid verega. Naha aktiivne verega varustatus tagab kauni jume ning särava naha.

 

Millised on aktiivselt spordiga tegelevate klientide lemmiktooted?

Kiireks meigieemalduseks!

Germaine de Capuccini Disposable Cleansing Towelettes – meigieemaldussalvrätikud, 20 tk

 

Guinot Eau Demaquillante Miccelaire – meigieemaldusvesi, 200 ml

Näonaha värskendus ja niisutus!

Guinot Brume Hydra Beaute – niisutav nahasprei, 100 ml

Annemarie Börlind Rose Facial Lotion – toonik puhta roosiveega, 150 ml

CNC Microsilver BG™ Face & Body Spray – põletikuvastane sprei probleemsele nahale, 100 ml

 

Päikesekaitse!

Filorga UV Defence – intensiivne päikesekaitse SPF 50, 40 ml

Näonaha puhastus!

Guinot Hydra Tendre – õrn näopesukreem, 150 ml

Renophase Emulsion Nettoyante – puhastusemulsioon, 200 ml

 

Nahka turgutavad näokreemid!

Renophase Crème Revitalisation HYAL – hüaluroonhappega kreem esimestele kortsukestele, 50 ml

 

Filorga Perfect Skin Cream – näonaha sära taastav kreem, 50 ml

 

phFormula Vita C Cream – näokreem C- vitamiiniga, 50 ml

 

Salongipood.ee